Ταξιδεύοντας σε «μουσικούς ουρανούς» με… βάρκα τον πειραματισμό

Από την ambient αισθητική σε ένα «αμαρτωλό«» βαλσάκι και από εσωστρεφείς συνθέσεις σε συναισθηματικά ξεσπάσματα, όλα μόνο με μια κιθάρα. Αυτή θα μπορούσε να είναι μια σύντομη περιγραφή για τον δίσκο «Big Sky Sessions» των Sugar Factory, του προσωπικού project του Στέλιου Γκαγκάρη.

Ο ίδιος, πάντως, φροντίζει από την αρχή να μας ενημερώσει ότι «η μουσική είναι πάντα ομαδικό σπορ». Μπορεί οι συνθέσεις και η εκτέλεση να ανήκουν στον ίδιο, αλλά υπάρχει πάντα μια ολόκληρη ομάδα ανθρώπων που μοχθεί και βοηθά για την κυκλοφορία.

Η «ταυτότητα» του «Big Sky Sessions»  είναι ένα ταξίδι μέσα στους ήχους και τα ερεθίσματα με τον κιθαριστικό πειραματισμό σε πρώτο πλάνο.  Με αυτόν τον τρόπο το album φροντίζει να κρατάει τον ακροατή σε… εγρήγορση, χωρίς να κουράζει, αλλά και αλλάζωντας, παράλληλα χώρους και συναισθήματα.

«Γράφω μουσική για να εξωτερικεύσω συναισθήματα, αγωνίες, φόβους, χαρές και λύπες» μας λέει ο Στέλιος Γκαγκάρης, ο οποίος μας καλεί να βάλουμε εμείς την «ταμπέλα» που θέλουμε στη μουσική που παίζει.

Μας είπε κι άλλα πολλά, όπως θα διαβάσετε παρακάτω, για την επιλογή του να μείνει στο Κιλκίς, τις πιο ομαδικές μουσικές του εμπειρίες, αλλά και για τον «διφορούμενο» τίτλο του album του.

Ακούστε ολόκληρο τον δίσκο των Sugar Factory

Τελικά η μουσική είναι ομαδικό ή ατομικό σπορ; Πώς έφτασες στην επιλογή να κάνεις κάτι πιο προσωπικό, χωρίς μουσικούς συνοδοιπόρους;

Είναι πάντα ομαδικό σπορ πιστεύω. Μπορεί ένας να αναλαμβάνει την σύνθεση πχ, αλλά πολλοί την αναπαράγουν ή την ηχογραφούν. Αν σε αυτό το πλαίσιο συμπεριλάβουμε και τους ανθρώπους που δουλεύουν για να κυκλοφορήσει ή να ηχογραφηθεί η μουσική, τότε σίγουρα καταλήγουμε σε ομαδική δουλειά. Στους Sugar Factory πάντα είχα (και έχω) ανθρώπους δίπλα μου. Δεν αισθάνομαι μόνος, ίσως μόνο στην αρχική ιδέα, στην σύλληψη. 

Έχεις συνεργαστεί καλλιτεχνικά στο παρελθόν με άλλους μουσικούς στο πλαίσιο κάποιας μπάντας ή ενός project;

Κατά καιρούς έχω παίξει με πολλούς μουσικούς. Το γκρουπ όμως μέσα στο οποίο μεγάλωσα, ωρίμασα και έμαθα να παίζω μουσική ήταν οι Infidelity . Ήταν κάτι σαν μουσικό σχολείο για μένα!

Περιέγραψέ μας τη διαδικασία της σύνθεσης. Έχεις στο μυαλό σου το project έτοιμο ή η ενορχήστρωση γίνεται στην πορεία μέσω πειραματισμών;

Βασικά συμβαίνουν και τα δύο, ανάλογα με την αρχική ιδέα. Εκεί νομίζω είναι το κλειδί, μετά δουλεύω ενστικτωδώς. Με καθοδηγεί η μελωδία ή η αρμονία ώστε να επιλέξω την συνέχεια.

Από πού αντλείς την έμπνευση και ποια μηνύματα στέλνεις μέσω της μουσικής; Δεδομένου ότι τα κομμάτια σου δεν έχουν και στίχους

Ερεθίσματα υπάρχουν παντού. Στην φύση, στην καθημερινότητα, στη φαντασία, οπουδήποτε…

Γράφω μουσική για να εξωτερικεύσω συναισθήματα, αγωνίες, φόβους, χαρές και λύπες. Μου αρέσει πολύ η διαδικασία του να γράφω το soundtrack της ζωής μας, όπως φυσικά το αντιλαμβάνομαι εγώ, ο ακροατής βάζει τους διαλόγους. Κάπως έτσι στήνεται η δική μας διαδραστική ιστορία που δεν θα παιχτεί στο σινεμά, αλλά θα καταφέρει να επικοινωνήσει ο πομπός με τον δέκτη.

Μας έρχεσαι από το Κιλκίς. Πώς είναι να δημιουργείς μουσική και να είσαι καλλιτέχνης ζώντας σε μια πόλη που δεν είναι κάποιο από τα κεντρικά αστικά κέντρα; Ή μήπως απλά το Διαδίκτυο έχει μικρύνει αισθητά τις αποστάσεις;

Ζω στο Κιλκίς από επιλογή, ίσως να διάλεξα τον δύσκολο δρόμο ως καλλιτέχνης, αλλά ως άνθρωπος πιστεύω έκανα το σωστό. Δεν είναι ωραίο το Κιλκίς. Είναι όμως σχετικά ήσυχο, οι αποστάσεις είναι μικρές και υπάρχει ένας πυρήνας ανθρώπων που αγαπώ και εκτιμώ! Έρχομαι όποτε μπορώ στην Αθήνα για συναυλίες, η Θεσσαλονίκη είναι 45 λεπτά και το ίντερνετ είναι εκεί 24/7. Οπότε μια χαρά!

Ποιο είναι το αγαπημένο σου πετάλι; Με ποιο αισθάνεσαι ότι πάει πιο μπροστά ο ήχος σου;

Κατά καιρούς έχουν αλλάξει οι προτιμήσεις μου και μάλλον αυτό θα γίνει και στο μέλλον. Σαν εφέ, delay και reverb είναι τα αγαπημένα μου από μικρό παιδί. Τα τελευταία 2-3 χρόνια με έχει κερδίσει το big sky της Strymon. Ο τίτλος του νέου album είναι διφορούμενος. Λέγοντας big sky εννοώ τον ουρανό που αγαπώ και από τον οποίο εμπνέομαι καθημερινά, αλλά και το πετάλι της Strymon που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο νέο album.

Πώς θα ονόμαζες εσύ τη μουσική των Sugar Factory;

Θα προτιμούσα να μην σου πω ένα είδος. Όχι τόσο γιατί δεν θέλω, περισσότερο γιατί μου είναι δύσκολο. Ορχηστρικές συνθέσεις με βάση τον ηλεκτρικό ήχο γενικά, τώρα ειδικά, καλύτερα να μου πεις εσύ….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *